- Školský
výchovno-vzdelávací program
Tento článok si môžeš stiahnuť
TU
-
-
- Názov
školy: Základná škola v Hybiach
- Adresa
školy: 032 31 Hybe
- IČO:
378 103 91
- Riaditeľ:
Mgr. Helena Dudová
-
- Kontakty:
-
telefón:044/5296126
- web:
www.zshybe.edu.sk
-
e-mail:zshybe@zshybe.edu.sk
-
Zriaďovateľ: obec Hybe
- telefón:
044/5296121
- web:
www.hybe.sk
-
- Vízia školy:
„Budúcnosť je v deťoch, čo do nich vložíme – to sa nám vráti.“
- Poslanie
školy: Vytvoriť kvalitné podmienky a stimuly na rozvoj vedomostí,
zručností a návykov zdravo sebavedomého žiaka, ktorý dokáže vyjadriť
svoje názory a postoje, a tým sa aktívne zapojiť do života spoločnosti.
-
Charakteristika školy: Je to plneorganizovaná základná škola s 1. až
9. postupným ročníkom a jednej špeciálnej triedy variant A, ktorá
funguje od roku 2002 ako právny subjekt. Škola je umiestnená v jednej
školskej budove a je vnútorne rozčlenená na tri navzájom prepojené
časti.
- V prvej
časti sú umiestnené triedy 2. stupňa ZŠ, odborná učebňa fyziky a chémie,
kabinet fyziky, chémie, hudobnej výchovy, prírodopisu, výtvarnej výchovy
a žiackej i učiteľskej knižnice, riaditeľňa i zborovňa školy.
- V druhej
časti sa nachádza telocvičňa, ktorá je aktívne využívaná v čase
vyučovacom i mimo neho, taktiež slúži mládeži a občanom našej obce.
- V tretej
časti sa nachádzajú triedy 1. stupňa ZŠ, špeciálna trieda , školský klub
detí, počítačová učebňa s pripojením na internet a školská jedáleň,
ktorá je náležite vybavená a zabezpečuje zdravé školské stravovanie
nielen pre žiakov, učiteľov, miestnu materskú školu, ale i iných
záujemcov. V škole je k dispozícii samostatná cvičná kuchynka a vybavené
pracovné dielne. Ku škole patrí školský dvor a školské ihrisko.
-
Charakteristika pedagogického zboru: Pozitívom školy je stabilný
kvalifikovaný pedagogický zbor, schopný tímovej spolupráce, starajúci sa
o zdravé prostredie školy, neustále sa zapájajúci do ďalšieho
vzdelávania sa.
- V škole
pracuje výchovný poradca, koordinátor pre rodičovskú výchovu,
koordinátor protidrogovej prevencie a koordinátor environmentálnej
výchovy.
- V špeciálnej
triede pracuje špeciálny pedagóg.
- Učitelia
prejavujú rešpekt k osobným potrebám žiakov na základe slobody, ale
zároveň i zodpovednosti, úcty, uznania a spolupráce.
-
Charakteristika žiakov: V školskom roku 2007/2008 školu navštevuje
154 žiakov z Hýb, Kráľovej Lehoty, Malužinej, Vyšnej a Nižnej Boce,
Východnej a Pribyliny. Máme dobré skúsenosti s integráciou žiakov
s narušenou komunikačnou schopnosťou, vývinovými poruchami správania
a učenia, ako aj so zdravotným postihnutím v bežných triedach. Špeciálnu
triedu navštevujú deti s mentálnym a sociálnym znevýhodnením. Menší
počet detí v triedach umožňuje individuálny prístup a individuálnu
starostlivosť.
-
Formovanie kľúčových kompetencií našich žiakov:/ v súlade s Národným
programom výchovy a vzdelávania v SR – Milénium/
- 1.
Komunikačné kompetencie
- Žiaci sa
učia ústne a písomne vyjadrovať.
- Vedia čítať
s porozumením a vedia použiť získané informácie.
- Vedia
aktívne počúvať iných ľudí, spolužiakov, rodičov, učiteľov.
- Systematicky
nadobúdajú nové poznatky, ktoré kriticky zhodnocujú a natrvalo zaraďujú
do svojej poznatkovej štruktúry.
- Nadobúdajú
dobrú zručnosť v komunikácii v anglickom jazyku.
- 2.
Personálne kompetencie
- Podporujeme
rozvoj sebauvedomenia, sebaovládania, sebamotivácie a angažovania nielen
vo veciach osobných, ale i triednych, školských i obecných.
- Žiaci sa
vedia realizovať a prezentovať.
- Učia sa byť
zodpovední za vlastné učenie a konanie.
- Dokážu
pracovať s chybou a priznať si ju.
- Rozvíjame
u žiakov sebadôveru a pocit úspechu.
- 3.
Interpersonálne kompetencie
- Žiakov
vedieme k vzájomnej tolerancii, akceptácii a empatii.
- Žiaci dokážu
spolupracovať, pomáhať si v škole i mimo nej.
- Vedia
dodržiavať dohodnuté pravidlá.
- Majú
pozitívny vzťah ku svojmu okoliu a prírode, učíme sa separovať odpad
- Poznajú
kultúrne tradície a históriu obce a regiónu.
- Žiaci sa
aktívne učia preberať spoluzodpovednosť za prácu tímu.
- 4.
Kognitívne kompetencie
- Naši žiaci
dokážu riešiť problémy.
- Vedia
sformulovať úlohu.
- Dokážu
kriticky a tvorivo myslieť.
- Rozvíjame
u nich schopnosti porovnávať a vyvodzovať úsudky.
- 5.
Informačné kompetencie
- U našich
žiakov rozvíjame informačnú gramotnosť: získavajú
schopnosť rozpoznať, kedy sú informácie potrebné, dokážu nájsť
a spracovať zdroje informácií.
- Zároveň
rozvíjame i počítačovú gramotnosť: žiaci ovládajú
počítačovú terminológiu, ovládajú programy Word, Excel, Power Point.
- Metódy
a formy práce v našej škole
- Rešpektujeme
názory a požiadavky rodičov.
- Vytvárame
tvorivú klímu.
- Preferujeme
metódy aktívneho učenia sa žiakov.
- Dodržujeme
metódy individuálneho prístupu k žiakovi.
- Podporujeme
zvedavosť a tvorivosť našich žiakov.
- Používame
metódy logického myslenia a kritického riešenia problémov.
-
- Učebný
plán
- Škola
postupuje podľa učebných plánov pre 1. – 9. ročník základných škôl,
ktoré schválilo MŠ SR dňa 14. mája 2003 pod č. 520/2003-41 s platnosťou
od 1. septembra 2003 a to nasledovne:
-
vlastiveda , prírodoveda a anglický jazyk
-
- v druhom až štvrtom ročníku sa
neklasifikujú predmety: hudobná
-
výchova, výtvarná výchova, pracovné
vyučovanie, telesná výchova,
-
náboženská výchova a etická výchova
-
- v piatom až deviatom ročníku sa
neklasifikujú:
-
technická výchova, informatika, hudobná
výchova, občianska výchova, etická výchova a náboženská výchova, na
vysvedčení sa napíše „absolvoval“
-
- ostatné predmety sa klasifikujú
-
-
Sústavná nepripravenosť /úbor, spotrebný
materiál, ľahostajný prístup k predmetu/ sa považuje za porušenie
školského poriadku a je zohľadnené v známke zo správania.
-
Spolupráca a poradenské služby
- Škola je
maximálne otvorená pre rodičov našich žiakov, ktorí sú zoznamovaní so
zámermi školy, s cieľmi, spôsobom vyučovania, s hodnotením žiakov na
priebežných konzultáciách a triednych schôdzkach. V mesiaci október sa
stretáva celoškolské stretnutie rodičov, pedagógov a zástupcov
zriaďovateľa školy. Rodičia sú informovaní i prostredníctvom žiackej
knižky, webovej stránky školy, školského časopisu Hybáčik i obecného
časopisu Hybe včera a dnes. Rodičia môžu školu navštíviť kedykoľvek, po
vzájomnej dohode s vyučujúcim alebo triednym učiteľom.
-
-
Spolupracujeme so: Združením rodičov pri našej škole
-
Radou školy pri našej škole, ktorá je zložená zo zástupcov
rodičov, učiteľov, zriaďovateľa a iných inštitúcií pracujúcich s deťmi
-
obecnými úradmi dochádzajúcich detí.
-
Pedagogicko- psychologickou poradňou v Lipt. Mikuláši pri
individuálnych problémoch, diagnostike a profesionálnej orientácií
žiakov.
-
Detským integračným centom Lipt Mikuláši pri individuálnych
problémoch jednotlivcov i tried.
-
Centrami voľného času detí v Lipt. Hrádku a Mikuláši pri
organizovaní súťaží i mimoškolskej činnosti detí.
-
Základnou umeleckou školou v Lipt. Hrádku pri mimoškolskej
činnosti detí.
-
Úradom práce, soc. vecí
a rodiny v Lipt. Mikuláši, pri rodinných, sociálnych a ekonomických
problémoch.
-
Obči
Občianskym združením TATRY ,
spolupracujeme na environmentálnej a ekologickej výchove v škole.
-
Pripravujeme:
- Neustále
zlepšujeme materiálno technické vybavenie školy.
- Pokračujeme
v postupnej rekonštrukcii a modernizácii školy i za pomoci rodičov
našich žiakov.
- Dopĺňame
vybavenie kabinetov novými, modernými didaktickými pomôckami.
-
Zabezpečujeme počítačové kurzy i pre iných záujemcov, rodičov,
dôchodcov.
- Aktívne sa
zapájame do tvorby projektov, ktoré nám pomáhajú zlepšiť či už
materiálne podmienky, ako aj samotný edukačný proces.
- Snažíme sa,
aby sa z našej školy stal multifunkčný komplex otvorený žiakom, rodičom
i širokej verejnosti.
-